هدف از پژوهش حاضر، آشنایی با مفهوم بازاریابی سبز، مزیت بکارگیری آن، درک آگاهی های محیطی از عوامل بازاریابی سبز، بررسی آن در مدیریت شرکت ها، تاثیر مثبت آن در محیط زیست و زندگی افراد، بازارگرایی سبز و استراتژی بازاریابی سبز می باشد. امروزه، دستیابی و تصاحب بازار با وجود رقبای قدرتمند نیاز به نوآوری، یادگیری از رقبا و محیط و گفتمان مناسب و بسیاری از عوامل دیگر خواهد داشت که اگر شرکت ها به آن توجه لازم را نداشته باشند از صحنه رقابت حذف می شوند؛ زیرا بازارگرایی و نیل به کسب بازار را از دست خواهند داد. گرایش به بازاریابی سبز بر مزیت رقابتی تاثیر دارد. شناسایي ابزارهاي بازاریابي سبز تاثیرگذار بر رفتار گروه های مختلف مصرف کنندگان می تواند علاوه بر کاهش هزینه هاي شرکت و تحصیل سود بیشتر، افزایش سهم بازار و مزیت رقابتي را نیز براي شرکت ایجاد نماید. امروزه مردم نیز تمایل به خرید محصولاتی دارند که باعث رساندن آسیب کم تر به محیط زیست می گردد از این رو از شرکت ها و سازمان هایی خرید می نمایند که به این امر توجه داشته باشد. اثر مثبت گرایش به بازاریابی سبز استراتژیک بر مزیت رقابتی زمانی که گرایش به بازاریابی سبز داخلی بیشتر باشد، بالاتر است. اتخاذ استراتژي بازاریابی سبز در کسب و کارهاي ایرانی، عملکرد اقتصادي را بهبود می بخشد و بازارگرایی سبز تأثیر مثبت و معنادار بر عملکرد بازاریابی سبز دارد.
کلید واژگان :بازاریابی سبز، بازارگرایی سبز، استراتژی بازاریابی سبز
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6167922023789956
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نخستین کنفرانس ملی کنکاش های علوم انسانی در مدیریت، کارآفرینی، اقتصاد و حسابداری
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور مرکز تالش
- تاریخ ثبت : 1401/12/28 13:33:57
- ثبت کننده : علیرضا داداشی جوکندان
- تعداد بازدید : 151
- تعداد فروش : 0