چکیده :

امروزه كاركنان در سازمانهاي خدماتي نقش مهمي در تحقـق اهـداف سـازمان هـا و به ويژه كيفيت خدمات آنها دارند عدالت سازمانی به احساس و ادراک کارکنان از میزان انصاف و برابری در رفتارها و روابط کاری اشاره دارد.هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه فرهنگ حاکم بر سازمان در عدالت سازمانی و سواد سازمانی است.روش شناسی: پژوهش حاضرترکیبی از مروری و نیمه آزمایشی به روش مطالعه کتابخانه‌ای و جستجوی مطالب از منابع الکترونيک و نمايه شده استفاده شد و 100 مقاله به دست آمد. از بين اين مقالات، مقالاتي که متن کامل آن ها موجود بود و در چند سال اخير منتشر شده بودند، مورد بررسي بيشتر قرار گرفتند.یافته ها و نتیجه گیری:نتایج به دست آمده ، حاکی از تایید کلیه فرضیه های تحقیق و وجود رابطه معنادار،بین فرهنگ حاکم برسازمان و عدالت سازمانی و سوادآموزی سازمانی است.نقش فرهنگ سازمانی به عنوان پایه ای اساسی در شاکله ی هر سازمان در شکل گیری چارچوب های ساختار سازمانی انکار ناپذیر است و عاملی موثر در پیشرفت سواد آموزی سازمانی است.

کلید واژگان :

عدالت سازمانی،فرهنگ سازمانی ،سواد آموزی سازمانی ، عدالت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک