تحقيق ازنظر هدف كاربردي و ازنظر نحوه گردآوري اطلاعات توصيفي - همبستگي و ازنظر اجرا میدانی بود. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران و کارکنان ارشد شرکتهای کوچک و متوسط در استان اردبیل میباشد. جامعه نمونه در این پژوهش بعد از محاسبه با جدول مورگان 236 نفر درمجموع انتخاب گردید. برای جمعآوری اطلاعات در این تحقیق از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. دادههای جمعآوریشده با استفاده از نرمافزارهای SPSS و LISREL مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفتهاند. نتایج حاکی از این تحقیق یعنی؛ تأثیر تسهیل گری، حمایتگری، هدایتگری و مربیگری بر عملکرد بازاریابی در شرکتهای کوچک و متوسط استان اردبیل مطلوب و معنادار است. و تأثیر رهبری کارآفرینانه بر ظرفیت نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط استان اردبیل مطلوب و معنادار است و تأثیر ظرفیت کارآفرینی بر عملکرد بازاریابی در شرکتهای کوچک و متوسط استان اردبیل مطلوب بنابراين فرضیات فوق تأیید میگردد.
کلید واژگان :رهبری کارآفرینانه، عملکرد بازاریابی، ظرفیت نوآوری، شرکتهای کوچک و متوسط
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6171871515293152
- سال انتشار : 1403
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس بین المللی حهش علوم مدیریت اقتصاد و حسابداری
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی ادیب مازندران
- تاریخ ثبت : 1403/03/29 17:22:32
- ثبت کننده : مهندس فاطمه حسین زاده جناقرد
- تعداد بازدید : 102
- تعداد فروش : 0