رویکردهای سنتی در آموزش دیگر پاسخگوی نیازهای آموزشی نیستند به همین دلیل نوآوری در روش های تدریس یک ضرورت در نظام های آموزشی مدرن است و معلمان نوآور در تدریس خود، مرزها را می شکنند و به دنبال آموزش تازه های آموزشی در دنیای پیچیده و پر از ابهام هستند تا خود و دانش آموزان را به مهارت های قرن بیست چهارم تجهیز کنند، پژوهش حاضر با هدف بررسی روش های نوآورانه در تدریس انجام گرفته است.روش تحقیق حاضر از نظر هدف و ماهیت از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر فلسفه پژوهش در زمره تحقیقات کیفی و مطالعات ثانویه قرار می گیرند و از نظر مسیر اجرا و گردآوری داده ها از نوع تحقیقات مروری روایتی(Narrative Review ) و کتابخانه ای می باشد. جامعه آماري پژوهش شامل کلیة اسناد، مدارك و منابع مرتبط با موضوع مورد بررسی از قبیل کتب ، مقالات و پایان نامه ها می باشد . روش نمونه گیری تمام شماری می باشد و تمام اسناد مرتبط با فعالیتهای نوآورانه در تدریس مطالعه شده است .برای جمع آوری داده ها از روش بررسی اسناد استفاده شده است.نتایج حاکی از آن است که نوآوری در تدریس موجب افزایش انگیزه و مشارکت دانش آموزان، تسهیل گری در یادگیری دانش آموزان و تسریع گری در آموزش و ارزیابی معلمان می شود،همچنین منجر به بهبود کیفیت یادگیری و پرورش خلاقیت ،تقویت مهارت حل مسئله،تقویت تفکر انتقادی دانش آموزان می شود، با استفاده از روش های نوین و فن آوریهای جدید، می توان به نیازهای یادگیری فردی دانش آموزان پاسخ داد و فرآیند یادگیری را شخصی سازی کرد.
کلید واژگان :آموزش ، تدریس ، نوآوری، معلمان مرز شکن
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک