هوش مصنوعی یکی از پیشرفته ترین فناوری های قرن حاضر محسوب می شود که تاثیرات قابل توجهی بر بسیاری از حوزه های کسب وکار از جمله بازاریابی داشته است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی محصولات مشتریان فروشگاه آنلاین دیجی کالا انجام شده است. روش پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی بوده و جامعه آماری را کلیه مشتریان فروشگاه آنلاین دیجی کالا تشکیل می دهند. نمونه گیری به روش تصادفی ساده و از میان ۳۸۴ نفر از مشتریان صورت گرفته است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای محقق ساخته بوده که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های رگرسیون خطی و فریدمن انجام شد. نرم افزار استفاده شده برای این منظور SPSS نسخه ۲۰ بوده است. نتایج نشان داد که هوش مصنوعی و تمامی مولفه های آن شامل مدیریت هوش مصنوعی، تصمیم گیری مبتنی بر هوش مصنوعی، زیرساخت های هوش مصنوعی، مهارت های هوش مصنوعی و تمایل به هوش مصنوعی، تاثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی محصولات دیجی کالا دارند. در میان این مولفه ها، زیرساخت های هوش مصنوعی بیشترین تاثیر را داشته است. بر اساس یافته های پژوهش، پیشنهادهایی همچون ایجاد واحد تخصصی هوش مصنوعی در بازاریابی، سرمایه گذاری در زیرساخت ها، آموزش کارکنان ایجاد شبکه شرکای تجاری و علمی، و سرمایه گذاری در پروژه های تحقیق و توسعه، برای بهره گیری بهینه از هوش مصنوعی در بازاریابی محصولات دیجی کالا ارائه گردید
کلید واژگان :هوش مصنوعی ، بازاریابی محصولات ، فروشگاه آنلاین ، دیجی کالا
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6174247543641769
- سال انتشار : 1403
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت کسب و کار در دنیای دیجیتال
- برگزار کنندگان : دانشگاه آزاد واحد قائنات
- تاریخ ثبت : 1403/12/30 16:27:16
- ثبت کننده : شیروان کیوانی
- تعداد بازدید : 35
- تعداد فروش : 0