هدف این پژوهش، بررسی اثرات فعالیت¬های تابستانه مدارس در رشد مولفه¬های پرورشی از طریق تربیت بدنی با نگاهی نو است.. روش تحقیق در این مطالعه، توصیفی–تحلیلی و مبتنی بر منابع کتابخانهای و اسنادی است. یافتهها حاکی از آن است کهمحیط غیررسمی و شاداب فعالیتهای تابستانه، بستر مناسبی برای یادگیری مهارتهای زندگی فراهم میکند. در این فضا، دانشآموزان فرصت مییابند تا در شرایطی متفاوت از کلاس درس، تواناییهای خود را محک بزنند و روابط اجتماعی سالمتری را تجربه کنند. نهایتا با نگاهی نو به فعالیتهای تابستانه و بهرهگیری از ظرفیتهای تربیت بدنی، میتوان گامهای مؤثری در جهت پرورش نسلهای آینده برداشت. توجه همزمان به ابعاد جسمانی و روانی-اجتماعی در این برنامهها میتواند به تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کمک شایانی نماید.
کلید واژگان :تربیت بدنی، فعالیت های تابستانه، آموزش و پرورش، مولفه های پرورشی، مدارس
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6175947588854201
- سال انتشار : 1404
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نهمین کنفرانس بین المللی علوم ورزشی، تربیتبدنی و سلامت اجتماعی
- برگزار کنندگان : مرکز توسعه و گسترش مطالعات میان رشته ای
- تاریخ ثبت : 1404/07/11 10:48:08
- ثبت کننده : محمدباقر فرقانی اوزرودی
- تعداد بازدید : 11
- تعداد فروش : 0