چکیده :

هدف این پژوهش، بررسی اثرات فعالیت¬های تابستانه مدارس در رشد مولفه¬های پرورشی از طریق تربیت بدنی با نگاهی نو است.. روش تحقیق در این مطالعه، توصیفی–تحلیلی و مبتنی بر منابع کتابخانه‌ای و اسنادی است. یافته‌ها حاکی از آن است کهمحیط غیررسمی و شاداب فعالیت‌های تابستانه، بستر مناسبی برای یادگیری مهارت‌های زندگی فراهم می‌کند. در این فضا، دانش‌آموزان فرصت می‌یابند تا در شرایطی متفاوت از کلاس درس، توانایی‌های خود را محک بزنند و روابط اجتماعی سالم‌تری را تجربه کنند. نهایتا با نگاهی نو به فعالیت‌های تابستانه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تربیت بدنی، می‌توان گام‌های مؤثری در جهت پرورش نسل‌های آینده برداشت. توجه همزمان به ابعاد جسمانی و روانی-اجتماعی در این برنامه‌ها می‌تواند به تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کمک شایانی نماید.

کلید واژگان :

تربیت بدنی، فعالیت های تابستانه، آموزش و پرورش، مولفه های پرورشی، مدارس



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک