در طول عصرهای متمادی، علی الخصوص عصر حاضر «ارتباطات » به عنوان سرمایه اجتماعی در کنار سرمایه های طبیعی، تکنولوژی و انسانی اهمیت فوق العاده یافته است. بدین منظور هر مدیری باید کوشش کند تا با ایجاد ارتباط دو جانبه مثبت همراه با حسن تفاهم و احساس رضایت متقابل و سازنده به وجود آورد و با تأمین نیازهای مادی و معنوی افراد سبب ایجاد تفاهم، احساس رضایت و خرسندی متقابل کارکنان و کارگران با یکدیگر شده و زمینه انگیزش و رشد یافتگی افراد را در جهت رسیدن به اهداف سازمان فراهم سازد. از طرفی چکيده تمامى اديان آسمانی و حاصل زحمات تمامى انبياى الهى، اسلام است. اسلامى که با (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلاَمَ دِيناً ) كامل شد و نعمت را بر انسان تمام كرد. اين اسلام پس از وفات پیامبر اکرم (ص) دچار كمبودها، انحرافات، و گرفتار مصائبى شده بود که با شروع حکومت و رهبری پیامبرگونه حضرت علی (ع) به جایگاه اصلی خویش بازگشت. حکومت آن حضرت همانند دیگر حکومت ها نیاز به مدیران و امیرانی دارد که با دارا بودن مهارت های ارتباطی مؤثر، بایستی رضایت و خرسندی کارکنان و ارباب رجوعان را فراهم آورد و همچنین با ایجاد چنین ارتباط مؤثر و دوسویه حکومت را در نیل به اهداف خود یاری رساند. از این رو در این مقاله سعی شده است تا با تشریح ابعاد ارتباطات و مهارت های ارتباطی به نقش آن در دوران حکومت حضرت علی (ع) پرداخته شود.
کلید واژگان :ارتباطات، مهارت های ارتباطی، مهارت های شنود، مهارت های کلامی، مهارت های بازخورد، حضرت علی(ع)
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 7143150521888245
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین همایش ملی فرهنگ غدیر، الگوی تمدن و سبک زندگی اسلامی
- برگزار کنندگان : بسیج اساتید دانشگاه های استان آذربایجان شرقی
- تاریخ ثبت : 1394/02/23 12:50:18
- ثبت کننده : دکتر کریم اسگندری
- تعداد بازدید : 413
- تعداد فروش : 1