بهره¬وری در سازمان¬دهی صنایع هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار می¬باشد. لذا بررسی عواملی که می¬تواند زمینه مناسب برای رقابت در میان عاملان اقتصادی، جهت رقابتی¬تر شدن فعالیت شرکت¬ها درصنعت و بازارها را ایجاد نماید، ضروری می¬باشد. رقابت-پذیری به عنوان ابزاری برای رسیدن به رشد مطلوب اقتصادی و توسعه پایدار در هر کشوری محسوب می¬گردد و با توجه به ضعف ساختار و عمکرد بنگاه¬های اقتصادی در صنعت کشور، شناخت فاکتورهای اثرگذار، درجه¬بندی آنها و بدست آوردن جایگاه در بازارهای جهانی را تسهیل می¬نماید. تاثیر شاخص¬های کلیدی رقابت¬پذیری بر عملکرد صنایع در ایران می باشد. اطلاعات و گزارش¬های انجام شده در این زمینه نشان دهنده یک رابطه مشخص میان رقابت¬پذیری و شاخصه¬ایی همانند قدرت نفوذ، فعالیت¬های صادراتی، شایستگی مدیران، محل و اندازه صنایع می¬باشد. رقابتپذیری به معنای توانایی و عملکرد یک شرکت، یک بخش اقتصادی یا یک کشور در فروش و عرضه کالا و خدمات در یک بازار در مقایسه با دیگر شرکتها، زیربخشها، و کشورهای حاضر در همان بازار است. این اصطلاح همچنین برای بازارها نیز استفاده میشود که اشاره به میزان رقابتپذیر بودن ساختار بازار دارد. باید توجه شود که رقابتپذیر بودن یک بازار ارتباطی به رقابتپذیری شرکتهای حاضر دراین بازار ندارد.
کلید واژگان :شورای رقابت، بازارها، اقتصاد ایران، صنایع، تولیدکننده
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک