
The Effect of Flipped Learning Pattern (FLP) in Terms of Problem-Based Teaching Approach (PBTA) on Applicants’ Self-Directed Learning (SDL) Towards the English Courses 1403/03/20 08:29:02
نویسندگان : Shila Soleymani Khadijeh Aliabadi Ismaiil Zaraii Zavaraki Ali Delavarزبان : انگلیسی سال انتشار : 1400 محل پذیرش : Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies (JFLTTS)

L2 idioms: On the effectiveness of teaching techniques 1399/10/02 15:48:02
نویسندگان : عباسعلی زارعیزبان : انگلیسی سال انتشار : 2020 محل پذیرش : Teaching English Language

Learning L2 Idioms through Visual Mnemonics 1399/08/27 13:00:37
نویسندگان : Maryam Ahmadi Abbas Ali Zarei Rajab Esfandiariزبان : انگلیسی سال انتشار : 2020 محل پذیرش : Journal of English language Teaching and Learning

The Effects of Task Orientation and Involvement Load on Learning Collocations 1399/07/19 12:51:18
نویسندگان : Azam Naserpour Abbas Ali Zarei Rajab Esfandiariزبان : انگلیسی سال انتشار : 2020 محل پذیرش : Journal of Teaching Language skills

A pragmatic Analysis of Personal Metadiscourse and PolitenessPrinciple across Genres 1399/03/20 12:30:04
نویسندگان : امید علاف اکبری رجب اسفندیاری عباسعلی زارعیزبان : انگلیسی سال انتشار : 2020 محل پذیرش : Journal of English language Teaching and Learning

The effects of models of reading instruction on reading comprehension, reading self-efficacy and reading anxiety 1399/02/29 13:28:16
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Fatemeh Kaviariزبان : انگلیسی سال انتشار : 2019 محل پذیرش : Issues in Language Teaching

The effect of online learning tools on L2 reading comprehension and vocabulary learning 1398/06/16 11:32:33
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Maryam Asadi Amaniزبان : انگلیسی سال انتشار : 2019 محل پذیرش : Journal of Teaching Language skills

On the Relationship between Metacognitive Reading Strategies, Reading Self-Efficacy, and L2 Reading Comprehension 1397/11/01 10:57:09
نویسندگان : Abbas Ali Zareiزبان : انگلیسی سال انتشار : 2018 محل پذیرش : Journal of English Language teaching and Learning

The Comparative Effects of Mnemonic Keyword Method, Storytelling, and Semantic Organization on L2 Idiom Learning 1397/01/20 10:42:14
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Zeinalabedin Ramezankhaniزبان : انگلیسی سال انتشار : 2018 محل پذیرش : Teaching English Language

The effect of task type and task orientation on L2 vocabulary learning 1396/10/02 10:46:24
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Golnaz Moftakhari Rezaeiزبان : انگلیسی سال انتشار : 2016 محل پذیرش : Issues in Language Teaching

سیر تحول خط فارسی از آغاز تا امروز 1396/07/17 09:00:33
نویسندگان : احترام سادات توكلي علی اکبر عابدیان فریما صالح دکتر حسین قاسم پور مرجان سجودیزبان : فارسی سال انتشار : 1392 محل پذیرش : 2nd National Conference on Farsi Language Teaching and Linguistics

The Relationship between Internal Forms of Engagement (Cognitive-Affective) and Academic Success across Years of Study 1396/07/11 21:24:14
نویسندگان : Jaleh Hassaskhah Abbas Ali Khanzadeh Saeede Mohamad Zadeزبان : انگلیسی سال انتشار : 2012 محل پذیرش : Issues in Language Teaching

Political Terms in Persian 1396/05/15 16:49:43
نویسندگان : Bahram Navazeniزبان : انگلیسی سال انتشار : 2016 محل پذیرش : 6th International Research Conference on Education, English Language Teaching, English Language and Literature in English (IRCEE

Self-Regulated Learning Strategies as Predictors of Reading Comprehension 1396/02/10 09:53:59
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Rajab Esfandiari Azam Akbariزبان : انگلیسی سال انتشار : 2016 محل پذیرش : English Language Teaching

The Effect of Multimedia Instruction and Shadowing on EFL Learners’ Reading Comprehension 1396/01/21 08:48:16
نویسندگان : Abbas Ali Zarei Fatemeh Jahanbahkshزبان : انگلیسی سال انتشار : 1395 محل پذیرش : Teaching English Language

A Survey of Movement and Dynamism in Saeb Tabrizi’s Poetry 1395/11/29 00:37:07
نویسندگان : Behzad Moridi Somayeh Rezaeeزبان : انگلیسی سال انتشار : 2016 محل پذیرش : Journal of Language Teaching and Research

The Efficiency of Frame Semantics and Categorization in Vocabulary Teaching 1395/10/30 18:46:09
نویسندگان : حسین افراسیابیان زهرا منتظریزبان : انگلیسی سال انتشار : 1394 محل پذیرش : The 13th International TELLSI Conference: New Trends & Criticisms in English Language Teaching & Literature

On the Relationship between EFL Learners' Socio-Economic Status and their Attitudes toward Oral Corrective Feedback: A Mixed-Method Study 1395/10/28 12:17:48
نویسندگان : Puyan Taheri Mobin Khanlarzadehزبان : انگلیسی سال انتشار : 2015 محل پذیرش : English Language Teaching

On the Incidental Learning of Abstract and Concrete Vocabulary Items in L1 Gloss and L2 Gloss 1395/10/28 12:14:55
نویسندگان : Puyan Taheri Mahsa Hedayat Zadeزبان : انگلیسی سال انتشار : 2014 محل پذیرش : English Language Teaching

Examining the Role of Dynamic Assessment in the Development and Assessment of Listening Comprehension 1395/10/28 12:06:53
نویسندگان : Sayyed Mohammad Alavi Puyan Taheriزبان : انگلیسی سال انتشار : 2014 محل پذیرش : English Language Teaching
دسته بندی مقالات
- 9118 پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI با 4>IF>
- 3343 پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI, با IF=0
- 4159 پذیرفته شده در مجلات علمی و پژوهشی
- 5724 پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- 1097 پذیرفته شده در مجلات علمی ترویجی
- 13790 مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- 1312 چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- 1254 سایر
- 36 پذیرفته شده در مجلات نمایه شده در PUBMED
- 88 پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI با IF≥4