نوع همکاری : همکار
کارفرما : آموزش و پرورش بابل
سال طرح : 1396
مشاهده سایر طرح های محمدباقر فرقانی اوزرودی
هدف اصلی پژوهش، بهبود يادگيري مفاهيم رياضی با آموزش مهارتهاي حرکتی ظريف در دانش آموزان دوقلوي داراي اختلالات يادگيري رياضی کلاس سوم میباشد. اين پژوهش از نوع اقدام پژوهی میباشد که به صورت شبه آزمايشی، بر روي دو دانش آموز برادر دوقلو پايه سوم ابتدايی دبستان هيأت امنايی ميناگر بابل در سال تحصيلی 96 - 95 انجام گرفت. براي گردآوري اطلاعات در اين تحقيق از مشاهده، چک ليست، مصاحبه، اسناد و مدارک و کتابخانه استفاده شده است که دادههاي حاصله با استفاده از توصيف آماري جدولها و نمودارها و همچنين تحليل مفاهيم مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. يافتههاي حاصل از اين پژوهش با توجه به شواهد يک و شواهد دو نشان میدهد که اين دو دانش آموز پس از پايان اقدامات پيشنهادي انجام شده که شامل تمرينات مهارتهاي حرکات ظريف، بازيهاي ورزشی و استفاده از مشوقها، ميزان يادگيري اين دو دانش آموز با افزايش تمرکز در کلاس درس و کاهش اختلالات يادگيري و مشارکت والدين در آموزش و پيگيري تکاليف، موجب افزايش يادگيري و بهبود نمرات ارزشيابی در آنها گرديد. استفاده از راهکارهاي پيشنهادي در کنار استفاده از مشوقهاي مادي و معنوي موجب افزايش انگيزه در دانش آموزان و بهبود روند يادگيري رياضی گرديد..