مقطع : کارشناسی
دانشگاه : دانشگاه پیام نورعلی آبادکتول
تاریخ دفاع : 1392/08/26
اساتید راهنما : هاجرمزیدی
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های هاجر مزیدی
نقش صنایع دستی درتوسعه کشور شامل بالا بردن سطح اشتغال با هزینه های بسیار کم،ازدیاد درآمد سرانه ملی،جذب گردشگران خارجی وتوسعه صنعت توریسم،ارزآوری به واسطه فروش آن وتأثیردرتوسعه کالای غیرنفتی می شود.هم چنین صنایع دستی به دلیل بارفرهنگی قوی می تواند به عنوان سفیر فرهنگی کشور عمل کند و ابزاری برای گفتگوی تمدنها باشد.با درک این مطلب می توان به اهمیت صنایع دستی در ایران پرداخت. هنرمندان ایرانی با عشق و علاقه شدید خود به طبیعت می توانند تصویر زیباتری ازایران را به دنیا نشان دهند.از طرفی با احیای این صنایع می توان عامل بی کاری در کشوررا نیز کاهش داد و از ورود صنایع تزئینی خارجی به جایی که خود دارای صنایعی غنی است جلوگیری کرد. در این میان نقش بازاریابی و یافتن مکان های جدید برای ارائه این تولیدات بسیار مؤثر است که یکی از انواع این بازاریابی ها الکترونیکی نمودن بازاریابی و ارتباط مستقیم با مشتری است که به این ترتیب نقش واسطه ها نیز کم رنگ می شود. با افزایش خریدوتولیدو ایجاد یک بازار رقابتی سالم می توان انتظارداشت که به کیفیت محصولات نیز افزوده شود. هم چنین با افزایش کیفیت رضایت گردشگران نیزاز ره آورد سفر بیش تر خواهد شد و این عاملی برای معرفی محصولات توسط آنان به سایر گردشگران است. پایان نامه حاضربه بررسي نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری مي پردازد.به همين منظورگردآوری اطلاعات آن ازطریق مطالعات كتابخانه اي وبررسي اسنادومدارك،ديدگاه هاو همچنين سايتهاي الكترونيكي صورت گرفته است.