چکیده :

اغلب سازمان ها به دنبال ارزیابی فعلی خود و در پیش گرفتن تمهیداتی برای بهبود آن شرایط در آینده می باشند. از جمله علل کليدي که سازمان ها و به ويژه مراکز آموزشی و مدارس را به سمت ناكارآمدي سوق مي دهد، عدم ارزيابي فرآيندها و نتايج حاصل از آنها ميباشد. چنانچه مراکز آموزشی جايگاه خود را شناخته و از نقاط ضعف خود آگاهي يابند، بي ترديد درصدد رفع آن نواقص اقدام خواهند نمود. هدف از اين پژوهش، که دامنه انجام آن مدارس شهرستان مهران می باشد، ارائه يک روش در ارزيابي عملکرد مدیران مدارس شهرستان مهران بر اساس مدل تعالي EFQM است. از این رو در این مقاله پس از معرفی مدل های تعالی سازمان، منطق رادار و تصمیم گیری فازی، و از آنجا كه فضاي تصميم گيري حاكم بر مراکز آموزشی، همچون بسياري از سازمان ها، عموماً فازي است، لذا به منظور تطابق بيشتر اين روش با شرايط حاكم بر فضاي تصميم گيري، الگوي پيشنهادي در محيط فازي طراحي شده است تا بتوان به ارزيابي دقيق تري از عملکرد مدیران مدارس شهرستان مهران دست يافت.

کلید واژگان :

مدل تعالي EFQM، ارزيابي عملكرد، مدیران مدارس، شهرستان مهران ، رویکرد فازي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک