در اين مقاله به ارائه يك مدل تركيبي براي برونسپاري خدمات گارانتي خواهيم پرداخت. مدل از دو مرحله تشكيل شده است. هنگاميکه محصولي معيوب براي تعمير فرستاده میشود، در فاز اول با استفاده از PROMETHEE فازي شروع به رتبهبندي پيمانکاران طرف قرارداد مینماییم و در فاز بعدي با استفاده از برنامهريزي چندهدفه، اقدام به تخصيص و ارسال محصول برای انجام تعميرات مورد نياز ميكنيم. هدف اصلي در اين مدل، كمينه كردن هزينههاي تحميل شده به شركت¬ها و بيشينه كردن رضايت مشتريان است كه اين امر با استفاده از برنامه¬ريزي خطي صفر و يك دوهدفه و با تكيه بر اولويت¬هاي تعيين شده در گام اول مدل محقق مي¬شود. هرچه بتوانيم زمان انتظار مشتري در صف و مسافت طي شده برای رسیدن محصول به تعميرگاه طرف قرارداد را کمتر نماييم، رضايت مشتري بيشتري را به دست آورده¬ايم که البته اين هدف با در نظر گرفتن مسافت بررسي ميشود. لازم به ذکر است که مدل ما پوياست و مي¬توان از آن در بسياري از شرکت¬ها استفاده نمود.
کلید واژگان :بروى سپاري، خدمات گارانتي، PRPMETHEE فازی، برنامه ريزي خطي چندهدفه
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک