به مجموعه ای از افراد که به صورت گروهی با یکدیگر ارتباط داشته و مواردی مانند اطلاعات، نیازمندی ها، فعالیت ها و افکار خود را به اشتراک بگذارند، شبکه های اجتماعی می گویند. فیس بوک یک شبکه اجتماعی رایگان در اینترنت است که کاربران در آن میتوانند با یکدیگر بطور کاملا چند رسانه ای در ارتباط باشند. ورود به شبکه اجتماعی فیس بوک راهی جدید برای شروع یک زندگی تازه در دنیای مجازی بوده و فیس بوک شبکه ای فعال برای ایجاد روابط متقابل است. با ظهور شبکه اجتماعی فیسبوک در دنیای امروز، فضای اینترنت کاملا متحول شده است. در مقاله حاضر پس از بیان توضیحاتی کامل درباره فیس بوک و شبکه های اجتماعی، به بیان سه مورد از نقش های استراتژیک شبکه اجتماعی فیس بوک شامل: نقش استراتژیک شبکه اجتماعی فیس بوک در کسب و کار، نقش استراتژیک شبکه اجتماعی فیس بوک در حفظ حریم خصوصی و نقش استراتژیک شبکه اجتماعی فیس بوک در افزایش ارتباطات فرهنگی واجتماعی پرداخته شده است. در پایان نتیجه گیری شده است که فیس بوک بعنوان ابزاری استراتژیک در خدمت خلق شبکه های اجتماعی می باشد که با داشتن هدفی برنامه ریزی شده که همان جذب افراد زیادی در سراسر جهان است توانسته از زمان پیدایش تا به امروز همچنان شبکه اجتماعی ای جذاب و بدون رقیب برای کاربرانش محسوب گردد. در عصر حاضر فیس بوک بعنوان یک شبکه اجتماعی برتر در فضای مجازی می باشد که براثر ادغام فناوری های مختلف ارتباطی شکل گرفته و با استراتژی خاص خود تحولی عظیم در دنیای مجازی ایجاد نموده است.
کلید واژگان :فیس بوک، ابزار استراتژیک، شبکه های اجتماعی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142304318262496
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دهمین كنفرانس بین المللي مدیریت استراتژیک
- برگزار کنندگان : مرکز همایشهای بین المللی سازمان صدا و سیما
- تاریخ ثبت : 1393/11/15 13:16:22
- ثبت کننده : حسنعلی آقاجانی
- تعداد بازدید : 375
- تعداد فروش : 0