چکیده :

با توجه به رقابتي شدن عرصه کسب و کار، شناخت سلسله نياز هاي مصرف کننده و برآوردن آن ها به گونه اي دقيق و همچنين آگاهي از موقعيت شرکت در عرصه رقابت، حياتي ترين معيار براي بقاي شرکت ها در بازار رقابتي قلمداد مي شود ]1[. از اين رو در پژوهش حاضر، به شناسايي معيار هاي موثر بر خلق جايگاه رقابتي محصول در ذهن مشتري و همچنين تعيين موقعيت رقابتي شرکت هاي توليدي در عرصه بازار گوشي همراه، نسبت به رقباي اصلي آن بر اساس معيار هاي حاصل پرداخته شده است. براي انجام فرايند تعيين معيار براساس مدل 5Vs در زمينه رفتار مصرف كننده جهت اولويت بندي نام هاي تجاري از تكنيك تاپسيس (مدلي از گروه مدل هاي تصميم گيري با معيار هاي چندگانه MADM با 6 گام اجرايي) استفاده شده است. در نهايت براي مشخص سازي جايگاه رقابتي نام هاي تجاري مورد بررسي، نقشه ادراكي براساس عوامل پنج گانه مورد بررسي در پايان پژوهش ارائه شده است.

کلید واژگان :

جايگاه محصول، آميخته 5Vs، تصميم گيري با معيار هاي چندگانه، تحليل عاملي تاييدي، نقشه ادراكي



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک