چکیده :

تكريم ارباب رجوع و تأمين رضايت آنها، از اولويت هاى يك سازمان است. مقوله رضايت ارباب رجوع علاوه بر تنظيم روابط اجتماعى و انسانى حسنه ميان افراد، در پايداري و خوش نامي سازمان تأثيرگذار است. در نتیجه ارزش قائل شدن براي وقت، انرژي، هزينه هاي مردم و به طور كلي ارزش نهادن به كرامت انساني افراد، از جمله عواملی است كه در بقای یک سازمان و در مجموع در بقای یک کشور و جامعه نقشی اساسی داردکه این عوامل در قالب الگوهاى اخلاقى ارائه شده است. بنابراین نهادينه كردن آموزه هاى اخلاقي در سازمان، در گرو تبيين جايگاه ارباب رجوع و مؤلفه هاي اخلاقي مؤثر در رضايت مندي آنها است. هدف این پژوهش توصیفی بررسی مؤلفه هاي اخلاقى مؤثر در تكريم ارباب رجوع در راستای تحقق شعار ملی همدلی و همزبانی است.

کلید واژگان :

اخلاق کسب و كار، ارزش ادراک شده مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری، وفاداری و وجدان كارى، هم دلی و هم زبانی دولت و مردم



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک