در پژوهش حاضر به بررسی تأثیر فناوری¬های نوین آموزشی ICT بر روند سرعت یادگیری دانش¬آموزان پسر مقطع متوسطه پرداخته شد. روش پژوهش، توصیفی- تحلیلی از نوع همبستگی می¬باشد. جامعه آماري نیز شامل دبیران مقطع متوسطه شهرستان اسلام آبادغرب در سال تحصیلی 94-1393 بوده که با استفاده از جدول مورگان تعداد 200 نفر به عنوان نمونه بصورت نمونه¬گيري تصادفي طبقه¬ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه سبک یادگیری كُلب بود اين پرسش نامه 12 سؤال داشت و برای هر یك از سؤالها 4 پاسخ پیشنهاد گردیده بود. جهت بدست آوردن پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که پایایی بدست آمده برابر 86/0 بود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فرضیات با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و اسپیرمن نشان داد بین فناوری¬های نوین آموزشی ICT به روش یادگیری از طریق احساس کردن- تماشا کردن- فکر کردن و انجام دادن رابطه وجود دارد.
کلید واژگان :فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، یادگیری، سرعت یادگیری، احساس کردن، تماشا کردن، فکر کردن، انجام دادن، دانش آموزان، دبیران، اسلام آبادغرب
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6149192999572159
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همایش الکتریکی پژوهش های نوین در علوم وفناوری
- برگزار کنندگان : دانشگاه آزاد کرمان-شرکت علم محوران آسمانEMA
- تاریخ ثبت : 1396/01/22 21:29:55
- ثبت کننده : مولامراد نظری
- تعداد بازدید : 249
- تعداد فروش : 0