چکیده :

در پژوهش حاضر به بررسی تأثیر فناوری¬های نوین آموزشی ICT بر روند سرعت یادگیری دانش¬آموزان پسر مقطع متوسطه پرداخته شد. روش پژوهش، توصیفی- تحلیلی از نوع همبستگی می¬باشد. جامعه آماري نیز شامل دبیران مقطع متوسطه شهرستان اسلام آبادغرب در سال تحصیلی 94-1393 بوده که با استفاده از جدول مورگان تعداد 200 نفر به عنوان نمونه بصورت نمونه¬گيري تصادفي طبقه¬ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه سبک یادگیری كُلب بود اين پرسش نامه 12 سؤال داشت و برای هر یك از سؤال‌ها 4 پاسخ‌ پیشنهاد گردیده بود. جهت بدست آوردن پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که پایایی بدست آمده برابر 86/0 بود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فرضیات با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و اسپیرمن نشان داد بین فناوری¬های نوین آموزشی ICT به روش یادگیری از طریق احساس کردن- تماشا کردن- فکر کردن و انجام دادن رابطه وجود دارد.

کلید واژگان :

فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، یادگیری، سرعت یادگیری، احساس کردن، تماشا کردن، فکر کردن، انجام دادن، دانش آموزان، دبیران، اسلام آبادغرب



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک