چکیده :

امروزه از کارآفرینی به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی یاد می شود؛ به طوری که، بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه کارآفرینی را به عنوان یک ظرفیت و فرصت ویژه در جهت اهداف اقتصادی خود چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی مورد توجه قرار داده و سیاست ها و برنامه های ویژه ای در حمایت از آن در نظر گرفته اند. ایران نیز که دستیابی به اقتصاد اول منطقه را به عنوان یکی از اهداف خود در افق 1404 در نظر گرفته است، می تواند از ظرفیت ها و مزایای این بخش در جهت بهبود شرایط اقتصادی و دستیابی به اهداف اقتصادی خود بهره گیرد. در این مقاله ابتدا سعی شده است از موضوع مورد بحث، مقدمه ای ارائه شود و سپس تعریف اقتصاد مقاومتی، رابطه فرهنگ و اقتصاد مقاومتي فرهنگ سازی کارآفرینی، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، آثار ارزشمند کارآفرینی در جامعه، ویژگی‌های فرهنگ كارآفريني، آموزش کارآفرینی، ایجاد مراکز توسعه کسب و کار کوچک، حمایت مالی کارآفرینان، الگوهای اقتصادی در اقتصاد مقاومتی، جایگاه فرهنگ کارآفرینی در رشد اقتصادی ونهایتاً بحث و نتیجه گیری در انتهای مقاله آمده است. مقاله حاضر، از روش کتابخانه ای و توصیفی استفاده شده است.

کلید واژگان :

فرهنگ کارآفرینی، اهداف، برنامه ها، اقتصاد مقاومتی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک