چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه استراتژي هاي مذاكره و محدوديت هاي ادراك شده در مدیران ورزشي می باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی و همبستگی می باشد و داده ها به روش میدانی و از طریق پرسشنامه گرد آوری شده است. جامعه آماري اين تحقيق را کلیه مدیران ورشی استان اردبیل(65= N) تشکیل می دهند و نمونه آماری برابر جامعه آماری است(65= n). از پرسشنامه استراتژی های مذاکره و پرسشنامه محدودیت های ادراک شده حوزة ورزش استفاده شد. طی یک مطالعه مقدماتی روایی و پایایی پرسشنامه ها مورد بررسی قرار گرفت و ضرایب محاسبه شده از طریق آلفای کرونباخ برابر 81/0 و 79/0 بدست آمد. ضرایب محاسبه شده نشان می دهد که پرسشنامه ها از پایایی مطلوبی برخوردار می باشند. از 65 پرسشنامه ارسالی به تمام مدیران ورزشی، 50 پرسشنامه (9/76 درصد) جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل نهایی قرار گرفتند.در این پژوهش از روشهای آماری K-S و رگرسیون خطی چند متغیره همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد که محدودیت¬های ادراک شده مدیران به طور تقریبی 5/42 درصد از تغییرات استراتژی مذاکره رقابت را تبیین می¬کند. همچنین آزمون معنی داری برای ضرایب رگرسیون نشان داد که تنها محدودیت¬های ادراک شده در حوزه مدیریت ورزش(01/0≥ 3P ,567/0 = 3β)، اماکن(001/0≥ 4P ، 004/1- = 4β) و تجهیزات(026/0≥ 5P ,501/0 = 5β) معنی¬دار می¬باشند. در واقع نتايج تحليل رگرسيون چندمتغييره اشاره بر اين دارند كه مديران با محدوديت ادراك شده در بخش مدیریت، اماکن و تجهیزات از استراتژی رقابتي براي مذاكره استفاده مي كنند.

کلید واژگان :

استراتژي هاي مذاكره، محدوديت هاي ادراك شده، مدیران ورزشي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک