هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه استراتژي هاي مذاكره و محدوديت هاي ادراك شده در مدیران ورزشي می باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی و همبستگی می باشد و داده ها به روش میدانی و از طریق پرسشنامه گرد آوری شده است. جامعه آماري اين تحقيق را کلیه مدیران ورشی استان اردبیل(65= N) تشکیل می دهند و نمونه آماری برابر جامعه آماری است(65= n). از پرسشنامه استراتژی های مذاکره و پرسشنامه محدودیت های ادراک شده حوزة ورزش استفاده شد. طی یک مطالعه مقدماتی روایی و پایایی پرسشنامه ها مورد بررسی قرار گرفت و ضرایب محاسبه شده از طریق آلفای کرونباخ برابر 81/0 و 79/0 بدست آمد. ضرایب محاسبه شده نشان می دهد که پرسشنامه ها از پایایی مطلوبی برخوردار می باشند. از 65 پرسشنامه ارسالی به تمام مدیران ورزشی، 50 پرسشنامه (9/76 درصد) جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل نهایی قرار گرفتند.در این پژوهش از روشهای آماری K-S و رگرسیون خطی چند متغیره همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد که محدودیت¬های ادراک شده مدیران به طور تقریبی 5/42 درصد از تغییرات استراتژی مذاکره رقابت را تبیین می¬کند. همچنین آزمون معنی داری برای ضرایب رگرسیون نشان داد که تنها محدودیت¬های ادراک شده در حوزه مدیریت ورزش(01/0≥ 3P ,567/0 = 3β)، اماکن(001/0≥ 4P ، 004/1- = 4β) و تجهیزات(026/0≥ 5P ,501/0 = 5β) معنی¬دار می¬باشند. در واقع نتايج تحليل رگرسيون چندمتغييره اشاره بر اين دارند كه مديران با محدوديت ادراك شده در بخش مدیریت، اماکن و تجهیزات از استراتژی رقابتي براي مذاكره استفاده مي كنند.
کلید واژگان :استراتژي هاي مذاكره، محدوديت هاي ادراك شده، مدیران ورزشي
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145789339682504
- سال انتشار : 1388
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : هفتمین همایش بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی
- برگزار کنندگان : پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران
- تاریخ ثبت : 1394/12/23 21:53:16
- ثبت کننده : محبوب شیخعلی زاده
- تعداد بازدید : 180
- تعداد فروش : 0