چکیده :

گردشگری صنعتی است که توسعه آن نیازمند شناخت وآگاهی کافی ازمسائل و عوامل موثر اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی در هرمنطقه است. درحالیکه بخش زیادی از گردشگری درشهر ها انجام می گیرد . این صنعت به شرط داشتن یک برنامه ریزی اصولی یکی از مهم ترین عوامل در توسعه پایدار شهرها خواهد بود . شهر گلوگاه به دلیل پیشینه تاریخی ، جاذبه های مذهبی و فرهنگی ، از توانمندی های زیادی در جهت جذب گردشگران داخلی وخارجی دارا می باشد. تحلیل های حاصل از مدل swot نشان می دهد که این شهر علی رغم برخورداری از ظرفیت تبدیل شدن به یک شهر نمونه گردشگری ، تعدد تصمیم گیران و مسائل مدیریتی و ضعف تبلیغات را به عنوان موانع اساسی در راه رسیدن به این هدف در مقابل خود دارد با این حال ، وجود زمینه اشتغال زایی و سرمایه گذاری های زیر بنایی مهمترین فرصت ها و وجود آثار تاریخی و موقعیت مناسب جغرافیایی ، جاذبه های تفریحی به عنوان نقاط قوت در کنار امکان توسعه و اصلاح نهاد های مدیریتی ، تقویت تبلیغات ، بهینه سازی وضع موجود و ساماندهی صنعت گردشگری از مهمترین رهیافت ها به منظور توسعه گردشگری شهر گلوگاه تلقی می شود

کلید واژگان :

گردشگری ، توسعه پایدار ، گردشگری پایدار ، شهر گلوگاه ، مدل swot



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک