چکیده :

در حال حاضر محیط زیست در اوج اهمیت مسایل ملی و بین المللی کشورهای مختلف قرار گرفته است. برگزاری سیمنارها و کنفرانس ها همچنین تحقیقات گسترده در زمینه های مختلف محیط زیست خود گواهی بر این ادعاست. مطالعه حاضر با ه دف ارزیابی نگرش معلمان به مقوله محیط زیست انجام شد. در این پژوهش تعداد 49 پرسشنامه در ابعاد مختلف بین معلمان مدارس ابتدایی همدان توزیع شد. نتایج نشان داد در بعد دانش زیست محیطی ( بخش عمومی) با اهمیت ترین مسئله آشنایی با مبانی زیست محیطی و تفاوت مقوله های محیط زیست و طبیعت اهمیت کمتری داشته، در بخش آب و خاک و هوا عدم دسترسی به آب شیرین ب ا میانگین M=2/04 بیشترین و گزینه آلودگی هوا در اثر ریزگردها و گازهای گلخانه ای کمترین میانگین M=1/61 بود . در بخش گیاهان و جانوران بیشترین انتخاب مربوط به گزینه اخلاق زیست محیطی در مورد جانداران با میانگین M=1/80 و کمتر ین اهمیت ، دخالت انسان بصورت کنترل نشده و بی برنامه M=1/69 می باشد. در بخش مصرف و پسماند و آلودگی بیشترین میانگین M=2 متعلق به پارامتر تغییرات الگوی مصرفی و کمترین M=1/76 به شناخت انواع پسماندها مربوط می باشد

کلید واژگان :

آموزش محیط زیست ، معلمان مدارس ابتدایی ، ابعادزیست محیطی ، همدان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک