تلاش براي سازگاري سازمانها با تغييرات پيچيده ي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي و لزوم برخورداري از نظريه ها و سبك هاي اثربخش و مفيد در مديريت و رهبري، ايجاد مي كند كه مديران از مقام كارمند ساده و مسئول امور اداري و كارپردازي خارج و به مهمترين عامل نوسازي، اصلاح و بهبود سازمان و موفقيت كاركنان مبدل شوند. بررسي ها و مطالعات نشان مي دهند كه براي نوآوري در سازمان، تنها داشتن مدير و كاركنان خلاق و نوآوري كافي نيست. علاوه بر آن ساختار، استراتژي، محيط، فناوري ، اندازه و چرخه ي حيات سازمان، توان كنترل منابع انساني آن و فرهنگ و نگرش و سبك مديريت نيز بايد مشوق نوآوري باشند و از آن حمايت كنند. در مقاله حاضر با هدف معرفي بررسي سبك ها و نظريه هاي مديريت در مورد نوآوري، ضمن مرور استنادي اما مختصر بر ادبيات موضوعي مربوط به نظريه نئوكلاسيك ، نظريه نوين، نظريه سازمان يادگيرنده و نظريه آشوب و موضوعات مرتبط با آن، به سبك هاي رايج در مديريت و ارائه الگويي در ارتباط با سبك هاي مديريت و رهبري اقدام شده است. سپس در پايان مقاله موارد مذكور جمع بندي شده، بحث و نتيجه گيري، كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.
کلید واژگان :نوآوري، نظريه هاي مديريت، سبك هاي مديريت
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142545536875029
- سال انتشار : 1388
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومين كنفرانس ملي خلاقيتشناسي، TRIZ و مهندسي و مديريت نوآوري ايران
- برگزار کنندگان : تهران: مجموعه همايشهاي هتل بينالمللي آكادمي ملي فوتبال
- تاریخ ثبت : 1393/12/13 11:19:28
- ثبت کننده : حسنعلی آقاجانی
- تعداد بازدید : 367
- تعداد فروش : 0