چکیده :

زمینه و هدف این مقاله بررسی رابطه رویکرد آموزشی مهارت محور نیروهای مسلح با افزایش اثربخشی و کارایی کارکنان از دیدگاه کارکنان و مدیران نیروهای مسلح استان اصفهان در سال 96 می‌باشد. روش این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان نیروهای مسلح استان اصفهان به تعداد 500 نفر تشکیل داده‌اند. حجم نمونه مطابق با جدول مورگان(1972)221نفر برآورد گردید و به شیوه نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبی )متناسب با حجم ( انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه ساخته‌شده توسط محقق بوده که پایایی آن در تحقیق حاضر به کمک روش ضریب آلفای کرونباخ 0.803 برآورد گردیده است. روایی ابزار از نوع محتوایی بوده که مورد تائید اساتید و خبرگان قرار گرفت. جهت تجزیه از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی بهره برده شد که داده با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه22 موردبررسی قرار گرفت. یافته‌ها حاکی از آن است که بین رویکرد آموزشی مهارت محور نیروهای مسلح با افزایش اثربخشی و کارایی کارکنان از دیدگاه کارکنان و از دیدگاه مدیران نیروهای مسلح استان اصفهان در سال 96 رابطه معناداری وجود دارد. درنتیجه با آموزش‌های مهارت محور می‌توان درصد خطاها و اشتباهات عوامل انسانی را در مأموریت‌های نیروهای مسلح کمتر کرد و به‌نوعی با مدیریت مناسب در حوزه آموزش کارکنان می‌توان اثربخشی و کارایی کارکنان و درنهایت سازمان را ارتقا بخشید.

کلید واژگان :

آموزش مهارت محور، نیروهای مسلح، اثربخشی، کارایی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک