چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین بکارگیري فناوري اطلاعات و کارایی در دانشگاه ارومیه انجام و با توجه به اهمیت بحث، موضوع از دید اساتید مورد بررسی قرار گرفت. براي جمعآوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. نمونه آماري 94نفر از اساتید بودند. دادههاي جمعآوري شده با استفاده از نرم افزار SPSSو از طریق آزمونهاي آماري ضریب هبستگی پیرسون، تحلیل واریانس و تحلیل واریانس چند متغیره تجزیه و تحلیل شد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین بکارگیري فناوري اطلاعات و کارایی از دید اساتید دانشگاه ارومیه رابطه مثبت و معنیدار آماري وجود دارد. علاوه بر این بین بکارگیري فناوري و هر یک از مولفههاي کارایی بصورت جداگانه رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. یعنی استفاده از فناوري اطلاعات باعث افزایش میزان سرعت عمل در انجام امور میشود، کاهش هزینهها را میتواند در بر داشته باشد. میزان مشارکت در تصمیمات را افزایش دهد و بالاخره در افزایش میزان تولید دانش نقش دارد. نتایج بیان کننده آن است که تفاوت معنیداري بین بکارگیري فناوري اطلاعات و مرتبه علمی اساتید و همچنین میزان تحصیلات آنها وجود ندارد. تحلیل مانواي رابطه بکارگیري فناوري و چهار مولفه کارایی نشان داد که رابطه مثبتی بین فناوري اطلاعات و مجموع مولفههاي کارایی وجود دارد. یعنی استفاده از فناوري اطلاعات میتواند تاثیر همه جانبهاي در ارتقاي سطح کارایی داشته باشد. کلمات کلیدي: فناورياطلاعات، کارایی، اعضاي هیات علمی
کلید واژگان :فناورياطلاعات، کارایی، اعضاي هیات علمی
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 7171180682857726
- سال انتشار : 1390
- نوع مقاله : چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین همایش ملی اموزش
- برگزار کنندگان : دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
- تاریخ ثبت : 1403/01/11 18:23:48
- ثبت کننده : نوروز محمد قنبرزاده
- تعداد بازدید : 93
- تعداد فروش : 0